Beoordelingen van Jean-Simon Renier. (Cultureel Centrum) in Verviers (Luik).
Jean-Simon Renier
Rue du Théâtre, 4800 Verviers, België
Beschrijving
Informatie over Jean-Simon Renier, een Cultureel centrum in Verviers (Luik)
Hier kunt u de locatie, de drukste periodes, de openingstijden, foto's, contactgegevens en echte recensies en opmerkingen geleverd door gebruikers van het Internet.
Op dit moment hebben we weinig beoordelingen over deze plaats.
Deze plek heeft zeer goede recensies ontvangen, we raden aan om ze te bezoeken. Ze zullen je zeker een geweldige service geven.
Kaart
Openingstijden van Jean-Simon Renier
Maandag
24 uur geopend
Dinsdag
24 uur geopend
Woensdag
24 uur geopend
Donderdag
24 uur geopend
Vrijdag
24 uur geopend
Zaterdag
24 uur geopend
Zondag
24 uur geopend
Beoordelingen van Jean-Simon Renier
S. J.
Als besonders begabter Maler offenbarte Jean-Simon Renier (1818-1907) sein Talent, als er den Unterricht an der Industrie- und Handelsschule von Verviers (um 1831) besuchte. Renier war drei Jahre lang als Maschinenkonstrukteur mit dem Industriellen Houget in dessen Büro integriert und erhielt ein Stipendium der "Loge des Philadelphes", während der Maler aus Verviers Vieillevoye als neuer Direktor der Akademie von Lüttich den jungen Mann für diese Ausbildung im Jahre 1838 anzog, gefolgt von einem Aufenthalt an der Akademie von Brüssel (bei Navez), dann an der der "Beaux-Arts" von Paris (bei Eugène Delacroix). Als Preisträger der Darchis-Stiftung verließ der junge Vervieser Paris (1844-1848) und ging nach Rom (1848-1853), wo ihn der Kontakt mit Antiquitäten und Archäologie entscheidend beeinflusste. Nach einem Umweg über Neapel wurde er 1854 als Zeichnenprofessor in Verviers berufen, wo er sich mehr der Kunst, Archäologie und Lokalgeschichte als der Malerei widmete. In der Tat, als ausgezeichneter "Kopierer", kann er sich nicht auszeichnen und seine Originalität finden. Nachdem er nach Rom als Maler gegangen war, kehrte er als Archäologe nach Verviers zurück...
Auch wenn mehrere seiner Gemälde in Kirchen in Dörfern der Region Herve aufgehängt würden, sind die meisten seiner Werke bei einem Feuer verbrannt. Renier ist sich seiner Grenzen bewusst und stellt seine zeichnerische Begabung in den Dienst der Geschichte und Archäologie. Zeichnungen, die in seinen zahlreichen Publikationen veröffentlicht wurden, zeugen in Reniers Werke von seiner Liebe zum Detail und seiner Beobachtungsgabe. Als Sammler sammelte er in seinem Haus eine große Anzahl von Objekten und Dokumentationen, die damals die Grundausstattung des Stadtmuseums ausmachten, als die Stadt Verviers 1884 beschloss, aus dem stillgelegten Altersheim das "Renier Museum" zu erschaffen.
(Vertaald)
Jean-Simon Renier (1818-1907), een bijzonder begaafd schilder, onthulde zijn talent tijdens lessen aan de Verviers School of Industry and Commerce (ca. 1831). Renier werkte drie jaar als machineontwerper bij de industrieel Houget in zijn kantoor en kreeg een studiebeurs van de "Loge des Philadelphes", terwijl de schilder uit Verviers Vieillevoye, als nieuwe directeur van de Academie van Luik, de jongeman aantrok voor deze opleiding in 1838, gevolgd door een verblijf aan de Academie van Brussel (bij Navez), daarna aan de "Beaux-Arts" van Parijs (bij Eugène Delacroix). Als laureaat van de Stichting Darchis vertrok de jonge Vervieser uit Parijs (1844-1848) naar Rome (1848-1853), waar het contact met oudheden en archeologie een beslissende invloed op hem had. Na een omweg via Napels werd hij in 1854 benoemd tot hoogleraar tekenen in Verviers, waar hij zich meer toelegde op kunst, archeologie en lokale geschiedenis dan op schilderkunst. Omdat hij een uitstekend "kopieerapparaat" is, kan hij zichzelf niet onderscheiden en zijn originaliteit niet vinden. Nadat hij als schilder naar Rome was gegaan, keerde hij terug naar Verviers als archeoloog...
Hoewel verschillende van zijn schilderijen zouden worden opgehangen in kerken in dorpen in de regio van Herve, werden de meeste van zijn werken verbrand in een vuur. Bewust van zijn beperkingen stelde Renier zijn tekentalent ten dienste van geschiedenis en archeologie. Tekeningen die in zijn talrijke publicaties zijn gepubliceerd, getuigen van zijn liefde voor detail en zijn observatievermogen in het werk van Renier. Als verzamelaar verzamelde hij in zijn huis een groot aantal voorwerpen en documentatie, die destijds de basisuitrusting vormden van het stadsmuseum toen de stad Verviers in 1884 besliste om uit de gesloten bejaardentehuizen het "Reniermuseum" te creëren. thuis.